Julkaistu 2 Marras, 2023
Palautuskäytäntö
Otathan huomioon, että emme ole verkkokauppa, vaan meikkien ja kosmetiikan hintavertailu josta löydät kauppoja, tuotteiden hintoja ja tuotetietoja. Jos haluat palauttaa tilauksen ota yhteyttä kauppaan josta ostit tuotteen.
Peruutusaika
Peruuttamisaika lähtee siitä hetkestä kun olet vastaanottanut tuotteen. Jos tuotteen saapumisessa kestää esim. viikko, tätä kyseistä viikkoa ei lasketa peruuttamisaikaan. Kun haluat tehdä palautuksen, on yhteydenotto suositeltavaa tehdä välittömästi.
Verkkokaupat määrittelevät palautuksen ehtonsa jokainen itse. Tarkastathan myyjäliikkeen sivuilta, millaiset ehdot koskevat tilaamaasi tuotetta. Palautuskäytäntö voi vaihdella joten se on hyvä tarkastaa ennen ostoksen tekoa.
Kaikissa verkkokaupoissa on vähintään 14 päivän peruutusoikeus. Otathan huomioon että peruuttamisoikeuteen on rajoituksia. Esimerkiksi hygienia tuotteiden palautus ei ole aina mahdollista. Jokaisella kaupalla on omat kauppakohtaiset ehdot, joten on hyvä tarkistaa ne ennen kun teet tilauksesi.
Palautuksen kulut
Eri verkkokaupoilla on eri käytännöt palautuksen kuluihin. Useimmiten palauttaminen on ilmaista, mutta kaupasta riippuen se voi olla myös maksullista. Jos palautat tuotteen suoraan liikkeeseen se on aina ilmaista (Huom! Varmista että verkkokaupalla on kivijalkaliike, jonne voi palauttaa tilauksia).
Kuitit ja tositteet
Säilytä aina kuitit ja muut tositteet ostosta. Verkkokaupat vaativat usein myös tilausnumeron ja muita tilaukseen liittyviä tietoja. Varmista kuitenkin sen verkkokaupan sivuilta mistä ostit tuotteen mikä on tämän hetkinen palautuskäytäntö.
Ostoksen peruuttaminen
Ostoksen peruuttaminen tehdään yleensä palautuslomaakkella. Usein tilauksen mukana myös tulee palautuskortti valmiina (palautuslomake). Palautus on myös mahdollista tehdä vapaamuotoisella sähköpostilla, mutta on suositeltavaa käyttää lomaketta jos sellainen löytyy.
Palauttaminen ulkomaisiin verkkokauppoihin
Muissa kun Suomalaisissa verkkokaupoissa on syytä varmistaa toimitus- sekä palautusehdot ennen tilauksen tekoa. Varmista minkälainen käytäntö palautuksisa on, sekä minkäpituinen palautusaika on. Eurooppalaisissa verkkokaupoissa on aina vähintään 14 päivän palautusoikeus. Euroopan ulkopuolisissa verkkokaupoissa palautuskäytännöt voivat vaihdella merkittävästi, joten on hyvä tutustua niihin erikseen.
Tuotteet joita ei voi usein palauttaa
- Sinetöidyt tuotepakkaukset (terveydelliset syyt)
- Hygienia tuotteet (esim. kosteusvoiteet)
- Mittatilatut tuotteet
- Nopeasti pilaantuvat tuotteet
Jos sinulle heräsi kysymyksiä, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostilla tuki@nenna.fi.
Otathan ensisijaisesti yhteyttää kauppaan josta ostit tuotteen.
Kirjoitan artikkeleita jonka aiheena on kosmetiikka sekä meikkaus.